ANNONS

Coronasmittade spelare i Sävehof – onsdagens match skjuts upp

Under måndagen meddelar IK Sävehof, genom sitt Twitterkonto, att spelare testats positivt i herrtruppen, och att onsdagens match mot IFK Kristianstad i Handbollsligan därför skjuts upp.

Runt om i idrottsvärlden har flera matcher ställts in under de senaste månader på grund av coronasmittade spelare i diverse lag. Ny meddelar alltså även Göteborgsklubben Sävehof att bekräftad sjukdom i truppen sätter stopp för veckans drabbning i Handbollsligan.

Enligt klubben själva ska det handla om tre spelare i herrtruppen som testats positivt för Covid-19 under den senaste veckan, och på grund av detta tvingas klubben skjuta upp den planerade bortamatchen mot IFK Kristianstad på onsdag.

IK Sävehof har inte uttalat sig om vilka spelare det är som har bekräftats smittade av Covid-19.

 

ANNONS
ANNONS