ANNONS

HSV Hamburg får tillbaka licensen

Efter många om och men har HSV Hamburg fått licens för nästa års säsong. Men då krävs det att klubben betalar in en extra säkerhetsdeposition före den 5 juni 2024.

Tidigare i år meddelades det att Hamburg, återigen, inte fick elitlicens för spel i Bundesliga. Klubben valde då att överklaga beslutet till skiljedomstol, som likt 2014/2015 valde att gå på klubbens linje.

Nu har Hamburg chansen att spela i Bundesliga nästa säsong, men bara om de kan lämna in en extra säkerhetsdeposition före den 5 juni 2024.

Om Hamburg inte kan uppfylla detta finansiella krav kommer licensen att återkallas.

ANNONS
ANNONS