Sverige uppges vara intresserade av att arrangera OS-kvalet i Malmö Arena.
Det är Sportbladet som rapporterar att Sverige just nu gör allt för att få OS-kvalet på hemmaplan. Tanken är att spela i Malmö Arena den 7-10 april och just nu arbetar man med att övertyga Internationella Handbollsförbundet att det ska bli så. Stefan Lövgren:
”Vi gör allt för att få det här OS-kvalet.
Vi har bra arenor och svenskarna gillar att gå på handboll och inte bara se sitt eget lag, det uppskattas hos IHF.
Vi uppfyller alla internationella förbundets kriterier, som är rätt tuffa, med råge. Vi hade VM 2011 i Malmö Arena och IHF var fantastiskt nöjda med det.”
Det är väl bara att hålla tummarna för en riktig handbollsfest i Malmö Arena i april! Vilka Sverige kan få möta kan ni läsa om här.
