ANNONS

Ambros Martin lämnar Györi för Rostov-Don

Ambros Martin ledde Györi till Champions League-titeln förra säsongen och har nu hjälpt laget till ett nytt Final Four-framträdande. Men nästa säsong skiftar spanjoren till konkurrenten Rostov-Don, det bekräftar den ryska klubben på sin hemsida.

Vilket kap av Rostov-Don. Martin har varit en av världens bästa tränare de senaste åren vilket inte minst CL-titeln förra säsongen visar. Men Rostov-Don satsar rejält för att ta en titel i Champions League och att få in Martin som tränare är så klart ett viktigt steg i det.

Ambros Martin har skrivit på ett 1+1-kontrakt med den ryska storklubben och ansluter från och med nästa säsong.

Rostov-Don är framme i semifinal i Champions League och kan alltså få möta Györi i en eventuell final.

LÄNK: Rostov-Don

ANNONS
ANNONS