Mitt i den oroliga Gazaremsan kanske handbollen kan skänka lite glädje och gemenskap, nu för kvinnor.
Det är France 24 som gjort ett reportage från Gazaremsan som administreras av Palestina. Där har nämligen det första kvinnliga handbollslaget någonsin startats upp.
Enligt reportaget kommer ytterligare fem lag att skapas för att bilda den första handbollsserien på damsidan genom tiderna i Palestina.
