Handbollskanalen deltar på European Handball Talks

I samband med Final 4 i Köln arrangerar EHF ett spännande seminarium som kallas European Handball Talks. Handbollskanalen kommer vara på plats.

Handbollskanalen vill fortsätta ligga i framkant inom svensk handboll vad gäller att förstå digitalisering, marknad, sport och varumärke. Om två veckor arrangeras European Handball Talks av EHF i samband med Final 4 och återigen är vi på plats i Köln för att ta del av det senaste från en rad spännande organisationer.

Bland annat kommer European Brand Institute vara på plats och prata med ”Growing the handball brand value” och Sportradar presenterar på ämnet ”Strategies and technologies of digital monetization”. Det blir också paneldebatt med Kastner & Partners, BAM! Sponsoring, Milka och VELUX.

Ifjol minglade Handbollskanalens representanter med exempelvis Dr Hassan Moustafa och vi ser fram emot att återigen samla kontakter och information från handbollens högsta nivå.

Program European Handball Talks 25 maj 2018

14:30 Opening

15:00 Welcome Words
Michael Wiederer (President, European Handball Federation)

15:15 Growing the handball brand value
Gerhard Hrebicek (President, European Brand Institute)

15:30 From FINAL4 to future of handball marketing
David Szlezak (Managing Director, EHF Marketing)

15:45 Strategies and technologies of digital monetization
Nikolaus Beier (Director Digital Platforms, Sportradar)

16:30 The power of brands
Thomas Grabner (CEO, Kastner & Partners)

16:45 Marketing in the digital age
Cristian Fjeldsøe (Senior Director Global Marketing, VELUX)
Philipp Wallisch (Marketing Manager, Milka)
Johannes Hagedorn (Founder, BAM! Sponsoring)
Thomas Grabner (CEO, Kastner & Partners)

17:15 European Handball HackDays
Henry M. Blunck (Head of Business Development, EHF Marketing)

Vi kommer sedan leverera från Final 4 med våra utsända reportrar på första parkett. Ifjol var Handbollskanalen enda svenska media på plats, vi hoppas det blir fler i år!