Två minuter. Så lite hann Kim Naidzinavicius spela innan hon bars ut från planen i fredagens VM-premiär mot Kamerun. På sjukhuset blev det konstaterat att den tyska stjärnan ådragit sig en korsbandsskada. Därmed är VM över.
Maximal otur altså för Kim Naidzinavicius och för det tyska landslaget. Två minuter var allt vi fick se Naidzinavicius i det här mästerskapet.
Skadan på Bietigheim-spelaren kommer som en hård smäll för det tyska landslaget.
– Kim är en stor del av vårt försvar och betydde mycket under EM förra året. Det är ett stort tapp för oss att hon blev skadad. Men så är det, nu måste vi försöka gå vidare, sa Anna Loerper till TV 2 Sport, något Europamester tagit del av.
Tyskland fick annars en bra start på VM när man besegrade Kamerun med 28–15.
