ANNONS

Ligalandslaget startar säsongen mot Norge

I mitten av september inleder damernas ligalandslag säsongen med två matcher mot Norge i Oslo.

Förbundskapten Magnus Oscarsson Söder har tagit ut en trupp som blandar erfarna spelare med yngre talanger. Målet är att ge både rutinerade spelare och nykomlingar internationell erfarenhet.

– Det är inte ett rent, ungt lag från svenska ligan den här gången, utan vi vet att vi kommer att möta ett starkt Norge och då vill vi kunna matcha deras internationella erfarenhet med vår. Vi har flera spelare som är vana att spela internationellt och som är med i kampen om VM-platser, men också yngre spelare som vi vill ge erfarenhet av internationellt spel, säger Oscarsson Söder.

Matcherna mot det norska rekruttlandslaget spelas 17 och 19 september med avkast klockan 12.00 båda dagarna.

Ligalandslaget:
Målvakter:
Sofie Börjesson, Boden Handboll
Stina Littorin, Önnereds HK
Vänstersex:
Elin Leissner, Önnereds HK
Linn Hansson, Paris 92
Högersex:
Ida Gullberg, Høj Elite
Ida Sembe, IK Sävehof
Mittsex:
Alma Skretting, Horsens HK
Isabelle Rydén, Önnereds HK
Vilma Matthijs Holmberg, Chambray Touraine HB
Vänsternio:
Charité Mumbongo, ESBF Besancon
Elma Örtemark, Viborg HK
Hanna Lundvall, Skuru IK
Mittnio:
Emma Wahlström, Horsens HK
Melissa Petrén, IF Hallby
Högernio:
Isabel van Kervoorde, Skuru IK
Nina Dano, IK Sävehof

Länk: Ligalandslaget matchar dubbelt i Norge

ANNONS
ANNONS