ANNONS

Martin Dolk missar hela säsongen

Hammarbys vänstersexa Martin Dolk missar hela den kommande säsongen.

Ett tungt besked för Martin Dolk annonseras på Hammarbys hemsida. Han missar hela den kommande säsongen efter att ha opererats för sin stressfraktur i ett smalben.

Dolk säger till klubbens hemsida:

”Frakturen ville inte läka av sig själv, så det blev ett val mellan att spela med smärtor och inte kunna köra hundra procent eller operera för att ge frakturen möjligheten att läka så jag kan komma tillbaka fullt ut.

Jag hoppas självklart på vara tillbaka så fort som möjligt, nio månader hoppas jag på. Jag har nog en miljon tankar just nu. Men jag är tvungen att göra det här för att jag ska kunna hålla på med det jag älskar i flera år till.”

ANNONS
ANNONS