Supertalangen Lukas Nilsson har haft en tuff period den senaste tiden.
Elitserien, EHF Cupen och EM-debut med landslaget. Det har varit en intensiv säsong för Lukas Nilsson som i en intervju med Kvällsposten berättar om hur kroppen reagerat:
”Jag har varit lite kass sen jag kom hem. Jag har gått ner i vikt och hade inte kraften mot Kristianstad i förra veckan heller.
Det svartnade för mig i många situationer, jag var nära att svimma. Sen spydde jag i duschen. Då tänkte jag ”nä, nu behöver jag vila lite”.
Han stod över Ystads match i EHF Cupen mot Chambery och det är inte säkert att han spelar imorgon mot Hammarby. Med tanke på vad 19-åringen berättar kan det nog vara klokt med ytterligare vila.
Läs hela artikeln här:
