ANNONS

Handbollen mot ljusare ekonomi? 100% klarade elitlicensen

Ser vi slutet på en ekonomisk berg-och-dal-bana hos klubbarna i Handbollsligan? Rapporter om missförhållanden minskar och nu rapporterar Handbollsligan.se att alla klubbar beviljas elitlicens till kommande säsong.

Konkurshot, insamlingar och sänkta spelarlöner. Det har inte varit ovanliga ämnen att läsa om kring klubbarna i elithandbollen, eller i andra idrotter heller för den delen. Nu verkar vi dock kunna se en ljusning.

Handbollsligan.se rapporterar nämligen:

”Efter liganämndens sammanträde tidigare i dag fattades beslutet att samtliga 14 föreningar i Handbollsligan uppfyller de ekonomiska krav för att beviljas elitlicens för kommande säsong.”

LÄNK: Samtliga klubbar beviljade elitlicens

ANNONS
ANNONS