IK Sävehof är allt mer jagade på sin slutspelsplats och drabbas nu av ett stort avbräck inför vårens kamper.
Det är Göteborgs-Posten som rapporterar att Jonas Larholm blir borta i princip resten av grundserien. Han skadade sig i samband med fredagens bortamatch mot Eskilstuna Guif.
– Jonas fick en rejäl smäll på nyckelbensleden och ska röntgas inom kort. Vi räknar med att han är borta i cirka sex veckor, säger Marie Wedberg, fysioterapeut i Sävehof till tidningen.
Sävehof fick stryk av Guif med 24-26 och närmast väntar hemmamatch mot Redbergslids IK nu på onsdag i Partille Arena. Mot Guif saknades Johan Jakobsson och Joakim Larsson på grund av skador.
