Lugi Handboll fortsätter att satsa på egenfostrade talanger. Nu står det klart att Ella Übelacker, född 2006, har skrivit på ett A-lagskontrakt som sträcker sig över de kommande två säsongerna.
Übelacker har gått hela vägen från bollskolan till seniorlaget, och har nu belönats med ett A-lagskontrakt.
– Det har varit mycket givande att få vara en del av Utvecklingslaget. Go energi och glada spelare. Jag har spenderat hela mitt handbollsliv i LUGI och får nu möjlighet att fortsätta i min moderklubb. Det ska bli väldigt spännande att få testa sig på en ännu högre nivå, säger Ella Übelacker.
– Väldigt kul att vi nu flyttar upp Ella i seniormiljön. Hon har tagit stora steg under säsongen som drivande pjäs i Utvecklingslaget. Hon har en skyttekraft som intressant spets och är för sin ålder en pålitlig försvarsspelare. Det ska bli spännande att följa hennes fortsatta resa i vinrött, säger sportchef Robert Månsson.
Visa detta inlägg på Instagram
