Efter den tolfte omgången har omgångens lag i den danska ligan för damer nu plockats ut. Dessvärre finns det inga svenska bidrag med i laget.
Som brukligt tas det bästa laget från varje dansk ligaomgång ut både på dam- och herrsidan. Vad gäller damernas tolfte omgång har sju spelare plockats ut, där det som sticker ut är att Ayaka Ikehara är med för fjärde gången. Imponerande.
Uttagningen baseras, likt i Sverige, på MEP-poäng som räknas på hur effektiv spelaren i fråga varit i sina matcher utifrån mål, assist och andra aspekter.
Målvakt: Ditte Vind, Aarhus United (2)
Vänstersex: Sanna Solberg, Team Esbjerg (3)
Vänsternio: Estavana Polman, Team Esbjerg (1)
Mittnio: Simone Petersen, Aarhus United (1)
Högernio: Celine Lundbye Kristiansen, Nykøbing F. (1)
Högersex: Ayaka Ikehara, Nykøbing F. (4)
Linjespelare: Stine Bodholt Nielsen, Viborg HK (2)
Källa: hbold.dk

