ANNONS

Officiellt: Petar Nenadic till Veszprém

Den serbiske mittnian Petar Nenadic lämnar Füchse Berlin för spel i Veszprém där han ansluter från 1 januari 2018.

Då var det officiellt. Petar Nenadic lämnar Füchse Berlin för spel i Veszprém från den 1 januari 2018 och har ritat på ett kontrakt fram till 2020. Ryktena har pågått en tid men idag blev det alltså klart, bekräftar klubben på sin hemsida.

Nenadic är en pusselbit i en större bild som Handbollskanalen tidigare rapporterat om:

Aron Palmarsson, Veszprém -> FC Barcelona

Petar Nenadic, Füchse Berlin -> Veszprém

Stipe Mandalinic, Zagreb -> Füchse Berlin

31-åringen är född i Belgrad och fostrad i klassiska Röda Stjärnan. Han gjorde en kort tid i Algeciras i Spanien innan han som 21-åring ritade på för FC Barcelona. Det var tuff konkurrens och efter en säsong lämnade han för spel i Ungern, men då för Pick Szeged.

Han har sedan gjort två säsonger i Szeged, två säsonger i danska Team Tvis Holstebro och två säsonger i Wisla Plock innan niometaren sommaren 2014 blev klar för Füchse Berlin. Under två och en halv säsong nu har han varit en av Bundesligas bästa spelare och navet i Berlin-lagets spel.

67 A-landskamper och 167 mål har det blivit för Serbien genom åren. Lillebror Draško Nenadić är också en duktig handbollsspelare som spelar för både Granollers, Flensburg-Handewitt, HSV Hamburg och Füchse Berlin. Privat är han tillsammans med volleybollstjärnan Jelena Nikolić.

ANNONS
ANNONS