ANNONS

Lagerquist sponsras av Salming

Sportföretaget Salming syns mer och mer i handbollssammanhang. Nu har man skrivit kontrakt med landslagsstjärnan Anna Lagerquist. 

– Jag gillar skorna och jag gillar Salmings motto ”No Nonsense”, den stämmer bra överens med min spelstil, säger Anna Lagerquist i ett pressmeddelande.

Anna Lagerquist har gjort sig känd som en av Sveriges tuffaste försvarsspelare och trots att mittsexan inte är den största spelaren på plan är hon alltid den första att ge sig in i de tuffaste av dueller. Just därför har hon jagats av Salming.

– Anna visar stort hjärta och en 100%-ig inställning på plan, hon kommer att bli en perfekt ambassadör för oss, säger Gunnar Oesterreich, marknadschef på Salming.

Lagerquists debut med de nya skorna sker redan ikväll när Sverige tar emot Makedonien i Ystad.

ANNONS
ANNONS