En av Sveriges största stjärnor fortsätter avböja spel i landslaget, för alltid.
Kim Ekdahl du Rietz är en av Sveriges absolut bästa handbollsspelare men sedan januari 2014 avböjer han spel i landslaget. Till Kvällsposten förklarar han:
”Jag har inte missat en tävlingsmatch här i Tyskland på tre och ett halvt år. Om det sedan hänger ihop med att jag inte spelar i landslaget vet jag inte. Men så är läget.
Det var inte så kul att åka till Rumänien, eller var det nu var, för att spela ett EM-kval när andra har sommarlov.
För att kunna hålla på med handboll på den här nivån känner jag att jag behöver de här breaken. När det är landslagsveckor får man lite lugn, sen kör man igen. I stället för att det alltid går i ett kör.”
Han läser psykologi och är klar nästa sommar enligt intervjun i Kvällsposten som ni kan läsa här:
